Založ si blog

Samota

Čo je to samota? Je to pocit prázdna, opustenosti…
Ťažko zadefinovať, lebo každý si samotu stelesňuje nejako inak. Pre jedného to znamená že všetci priatelia sú na dovolenke a on/ona trčí doma. Pre iného to je keď „všetci videli ten nový film, len ja ešte nie“. Pre niekoho to môže byť samota z lásky, keď nemá pri sebe partnera, keď sú odlúčení jeden od druhého. A pre niekoho to môže byť obyčajné vylúčenie z kolektívu, ako si pamätáme zo škôlky – s tebou sa nehrám.
A ako s ňou bojovať? Keď sa cítite osamelí, zatelefonujete sestre, mame, zavoláte si priateľov, zájdete s nimi na kávu alebo na pivo, idete spolu do kina, porozprávate sa, rozprávate o iných veciach, nevenujete tomu pozornosť, doma objímete svojho partnera, pritúlite sa pod perinou, zašepkáte pár sladkých slov. Ono to prejde. Niekto vás pochopí a vypočuje. Niekto sa stane oporou, bútľavou vŕbou, niekto vás zachráni. Niekto sa podelí o svoje šťastie – lebo zdieľané šťastie je dvojnásobné, zdieľaný smútok je polovičný.
Použijem hrozne často opakované klišé, že každý človek je jedinečný. Každý vníma samotu inak. Každý s ňou aj inak bojuje.

Poviem vám ako vnímam samotu ja. Pre mňa je to stála súčasť môjho života.
Každý deň okolo seba vnímam ľudí, ktorí nie sú sami. Nie je to len o tom, že stretám starých známych a poznávam nových ľudí. Do istej miery do ľudí vidím. Vidím, že sa majú o koho oprieť, nájdu niekoho, kto im povie „som tu pre teba“ (ani to nemusí niekedy povedať), bojujú a vyhrávajú.
Ja som iný než väčšina ľudí. Nemám sa ku komu pritúliť, a priatelia sú tak ďaleko, že sú všetky dvere k nim zatvorené. Momentálne mi nikto nepovie „som tu pre teba“. Keby som bol väčší cynik, poviem že som si zvykol. Ale na to sa nedá zvyknúť. Deň za dňom prechádzam okolo ľudí, ktorí sú o toľko šťastnejší ako ja. Pomáham, vypočujem, upokojujem, často bývam tým, kto povie „keď budeš potrebovať, som tu pre teba“ v nádeji, že niekedy v budúcnosti sa mi všetko vráti. Na mojej samote nie je najhoršie to, že je, ale to, že mi ju neustále niečo pripomína – aj napriek mojim zlým pocitom kráčam ďalej a hľadám cestu von zo samoty. Ale akosi sa mi stále nedarí a stále ostávam sám.
Viem, viem, treba myslieť pozitívne, hľadať niečo pekné v tomto svete, ale sú momenty, kedy jednoducho mám chuť kričať a plakať a asi niečo rozbiť – byť malým dieťaťom, ktoré kričí že aj ono chce hračku.
A viem, že netreba strácať nádej, viem, že upadnúť do beznádeje ničomu nepomôže. Ale už mám dosť samoty! Chcem nájsť niekoho, kto by tu pre mňa bol, tak ako ja som tu pre každého, kto sa cíti sám.

Na svete je skoro 7 miliárd ľudí. Pravdepodobnosť vraví, že tento svet je primalý na to, aby som sa cítil sám. Napriek tomu sú okamihy, kedy sa tak cítim, časté… Na každého by mal niekto niekde čakať. Ľudia by sa mali na tomto svete nájsť a nebyť sami.

Možno aj na mňa niekde niekto čaká. A možno nie. Čo ja viem, nie som veštec, som Alchymista. (Ale dúfam, že niekto čaká..)

básne zo srdca

06.09.2011

Pár basničiek, ktoré ma napadali behom dlhšieho obdobia… také štvorveršové vyjadrenia, niektoré anglické, jedna po česky – lebo mi to tak prišlo… Chcem žiť svoj sen, nie len ho v tmách snívať,chcem sa o tvoju dlaň oprieť a na svet sa s tebou dívať.Ale kto som, aby som po tom všetkom vôbec túžil?Urobil som všetko, aby som si niečo z toho [...]

Ako môže?

23.07.2011

Ráno som vstal a prvá vec, ktorú som v TV zachytil bolo nie len, že k 7 obetiam včerajšieho výbuchu bomby v Osle pribudlo ďalších 84, ale že to bol nejaký šialenec prezlečený za policajta. Ako môže chytiť do rúk zbraň a strieľať do nevinných ľudí? Ako môže zabiť deti? Ako môže spôsobiť takú pohromu? Tieto udalosti ma zasiahli, aj keď mám s Nórskom [...]

Prosím, hovorte mi Alchymista

20.07.2011

Určite sa väčšine ľudí pri slove Alchymista vybaví Coelhov román. Ja som ho nečítal, len viem, že existuje. Meno Alchymista som si vybral preto, lebo vystihuje môj život, moju existenciu. Meno čiastočne zväzuje, lebo nemusí vystihovať podstatu a jedinečnosť predmetu, či človeka. Ale niektoré mená sú výstižnejšie ako to, čo máme napísané v rodnom liste. Kto [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

alchymista

Rád by som písal o ľuďoch, o svete, o tom, ako dokážu ľudia robiť protikladné veci, o mojom živote (ale zase nie úplne všetko), o (ne)rovnováhe v živote, o zamysleniach sa nad tým, že ak sa stane niečo zlé, na druhej strane je niečo dobré a naopak. A bol by som ešte radšej, keby som aspoň pár ľudí priviedol k zamysleniu a k trochu lepšiemu pohľadu na svet, ktorý je hrozne komplikovaný, ale pekný.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 13932x
Priemerná čítanosť článkov: 3483x

Autor blogu

Kategórie