Založ si blog

Prosím, hovorte mi Alchymista


Určite sa väčšine ľudí pri slove Alchymista vybaví Coelhov román. Ja som ho nečítal, len viem, že existuje. Meno Alchymista som si vybral preto, lebo vystihuje môj život, moju existenciu. Meno čiastočne zväzuje, lebo nemusí vystihovať podstatu a jedinečnosť predmetu, či človeka. Ale niektoré mená sú výstižnejšie ako to, čo máme napísané v rodnom liste.

 

Kto som? Mám meno, mám rodinu, som súčasťou spoločnosti, mám nejakú tú minulosť, môžete o mne nájsť fakty a informácie v podstate veľmi jednoducho všade tam, kde mi bolo priradené nejaké číslo – matrika, úrad práce, školy, polícia,… To je len neosobné zhrnutie ľudskej bytosti do pár riadkov – narodený ako číslo, zomrie ako číslo – asi toľko vám povie pohľad do osobných údajov.

Ako vyzerám? Mladík, chudý, až tenký, modré oči, neposlušné veľmi kučeravé vlasy, tvár ničím nevyniká, akurát ten nezabudnuteľný úškrn, ktorý sa na nej stále objavuje.

 

Ale to vám veľa nepovie o tom, čím som. Ako som žil, ako žijem, aké sú moje názory, pocity, postoje. Ako sa správam k ostatným, po čom túžim, o čom snívam, aká je moja úloha v tomto divadle s názvom „svet“.

Dúfam, že krátkym príbehom dostatočne vyjadrím svoje meno.

 

Bol raz jeden chlapec, ktorý sa objavil na svete. Ľudia okolo neho prežívali svoje denné starosti a radosti, žili svoje životy tak, ako sa žijú. Nezapadal medzi nich, nepoznal čo to je priateľstvo, láska, vzťahy, rozchody, úspechy a neúspechy, všetky tie drobnosti spojené so životom. Cítil sa prázdny. Ale veľa si z toho nerobil, zameriaval sa na to ako pomáhať ostatným, robiť radosť, aspoň to ho napĺňalo.
Chlapec dospel, stal sa z neho mladý muž. Muž? Nie celkom. „Normálni“ by o ňom povedali, že je zvláštny. Už vedel, čo je to priateľstvo, ale niečo mu v živote stále chýba. Chýba mu osoba, o ktorú by sa mohol oprieť, niekto, v kom by našiel svoju nádej. Prázdnota v srdci stále bola. Snaží sa stále pomáhať tým, ktorých má rád – aj tým, ktorých veľmi nepozná, ako sa vraví, má to v krvi – bol vždy priateľom, oporou, pomocou v núdzi.
Nikto, koho stretol, sa už viac necítil sám, každý našiel niečo, čo ho napĺňa. Nikto nebol sám. Až na toho mladého muža.
Ten mladý muž si začal hovoriť Alchymista. Pretože je ako alchymista, ktorý premení olovo na zlato, možnosti na skutočnosť, nádej na lásku. Sám stojí mimo tohto sveta a pozerá sa na výsledky.
Má schopnosť meniť aspoň malý kúsok sveta k lepšiemu, ale má v srdci prázdno.
Ale čo je to, jeden nešťastník, keď tí „normálni“ nájdu svoje šťastie? Niekto by povedal dobrý obchod. Iný by povedal, že to je život.

 

V pár vetách som zhrnul doposiaľ celý svoj život (aj keď som trošku dramatizoval). Myšlienky, ktoré ma sprevádzajú už roky, moje postoje, ktorých sa držím pretože som, taký aký som.

Nie je veľmi zaujímavé na akú školu som chodil alebo ako sa volali ľudia, ktorých som stretol, v tejto chvíli vám to nepoviem.

Poviem vám len toľko, že zatiaľ sa cítim byť niečim iným než menom a číslom, preto mi prosím hovorte Alchymista.

básne zo srdca

06.09.2011

Pár basničiek, ktoré ma napadali behom dlhšieho obdobia… také štvorveršové vyjadrenia, niektoré anglické, jedna po česky – lebo mi to tak prišlo… Chcem žiť svoj sen, nie len ho v tmách snívať,chcem sa o tvoju dlaň oprieť a na svet sa s tebou dívať.Ale kto som, aby som po tom všetkom vôbec túžil?Urobil som všetko, aby som si niečo z toho [...]

Samota

03.08.2011

Čo je to samota? Je to pocit prázdna, opustenosti… Ťažko zadefinovať, lebo každý si samotu stelesňuje nejako inak. Pre jedného to znamená že všetci priatelia sú na dovolenke a on/ona trčí doma. Pre iného to je keď „všetci videli ten nový film, len ja ešte nie“. Pre niekoho to môže byť samota z lásky, keď nemá pri sebe partnera, keď sú odlúčení [...]

Ako môže?

23.07.2011

Ráno som vstal a prvá vec, ktorú som v TV zachytil bolo nie len, že k 7 obetiam včerajšieho výbuchu bomby v Osle pribudlo ďalších 84, ale že to bol nejaký šialenec prezlečený za policajta. Ako môže chytiť do rúk zbraň a strieľať do nevinných ľudí? Ako môže zabiť deti? Ako môže spôsobiť takú pohromu? Tieto udalosti ma zasiahli, aj keď mám s Nórskom [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

alchymista

Rád by som písal o ľuďoch, o svete, o tom, ako dokážu ľudia robiť protikladné veci, o mojom živote (ale zase nie úplne všetko), o (ne)rovnováhe v živote, o zamysleniach sa nad tým, že ak sa stane niečo zlé, na druhej strane je niečo dobré a naopak. A bol by som ešte radšej, keby som aspoň pár ľudí priviedol k zamysleniu a k trochu lepšiemu pohľadu na svet, ktorý je hrozne komplikovaný, ale pekný.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 13974x
Priemerná čítanosť článkov: 3494x

Autor blogu

Kategórie